28 March 2011

KERJA KERJA KERJA

Hi semua!


Saya percaya tentu ramai perempuan diluar sana yang telah berkahwin dan berkerja. Mungkin bekerja dapat membantu ekonomi keluarga. Saya juga bekerja dan berumahtangga.. tapi jika diberi pilihan saya lebih suka duduk bersenang lenang di rumah dan melayani kerenah anak-anak membesar didepan mata. Tapi kalau ada pembantu rumah lagi syok sebab boleh tolong wat kerja rumah siket2 dan senang sket saya nak kuar pergi shopping.. hu hu hu


Korang pernah tak mengalami situasi dimana tuntutan bekerja melebihi dari tuntutan di rumah.. saya pernah mengalami situasi begitu.. kesian anak-anak kadang-kadang saya heret ke pejabat pada waktu malam ataupun pada Sabtu/ Ahad. Mujurlah hubby memang understanding dengan kerja saya.. Bila di suatu saat saya pernah terfikir.. sampai bila aku nak macam ni.. balik kerja kul 8 malam dan datang semula kepejabat kul 10 malam dan balik kul 2, 3 pagi. ada satu masa tu pernah sampai subuh dan keesokan tu kena kerja pulak kul 8.30...


Sampai satu saat saya dah tak larat dan akhirnya apply kerja lain... nasib baik dapat.. Sekarang kerja dah tak macam dulu lagi.. jadi seorang yang normal.. setakat stay back sekali-sekala tu saya fikir itu adalah normal...


Bagi saya keluarga dan anak-anak adalah segalanya.. tapi kalau saya jadi fulltime house wife pun.. saya tak boleh duk terperap kat rumah je... nanti jadi tension dan stress plak.. boleh buat saya ilang akal dan bad mood...


9/5 nanti saya akan kembali bekerja setelah bercuti panjang (bersalin). Cam mana la agaknya nanti.. tapi saya kesian gak kat mak saya yang jaga cucunya sorang bila saya kerja nanti.. Saya memang nak cari pembantu untuk dia.. tapi saya tak nak ambil bibik indonesia. Selain mahal.. saya rasa tak selesa bila ada orang asing tinggal serumah dengan saya.. Kalau boleh saya nak ambil yang datang weekdays sahaja dan bekerja hanya dari kul 9 pagi hingga 6 petang sahaja.. stakat ni blum jumpa lagi..


Oklah... semoga kita semua dapat menjadi ibu dan isteri yang baik untuk suami dan anak-anak.. Bye..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comments