29 December 2011

SMART CASUAL DENIM

Smart Casual Denim!.. ya... itulah dress code untuk Malam Apresiasi Jabatan Bendahari 2011 yang telah dilangsungkan pada 23/12 yang lalu... Apa tu apresiasi.. haha itulah perkataan melayu yang telah diinggeriskan yang membawa maksud Apreciation Nite.. senang cerita penyampaian anugerah la..

Before this, dress code bagi dinner di office hanyalah betemakan warna saje. Antara warna yang dh di'temakan' adalah oren, hijau, black n white.. So tahun ni kita wat lain dari yang lain memandangkan committee pun dah bertukar kan... Actually, i'm part of this new committee...

Bila difikirkan..huhh! susah rupanya tema 'smart casual denim' ni.. yang pastinya ianya tak boleh dress.. tapi ada gak la yang sesat pakai dress pada malam tu.. hmm.. itu yang tak berapa nak paham tu.. Memang pecah la kepala nak pikirkan pakaian yang nak dikenakan pada malam tu.. Padan muka aku.. sebab diri sendiri yang mencadangkan smart casual denim tuh! kan dah makan diri..

Jika ditafsirkan word by word.. smart tu melambangkan kekemasan.. what i have in my mind... something with jacket or blazer cam formal.. tapi tak bole formal sangat sebab dia casual.. arggghhh.. pening ar..

casual plak mengikut tafsiran diri sendiri memberi maksud santai.. leisure... cam nak gi jalan2...

denim plak... mestilah jeans dan ianya pasti bewarna biru! dah nama denim takkan coklat or hitam plak! Yang tak tahu tu bole dikategorikan memang tak berapa nak paham la bab2 fesyen ni.. Main hemtam je..

Setelah ditafsirkan ketiga2 perkataan tu memang hancur kalau salah gabungkannya.. boleh jadi fashion disaster!

Apabila di study beberapa magazine dan blog  fashion... saya mendapat ilham benda2 yang macam ni.... layan ok


Nampak menarik.. jadi tak jadi tu belakang kira.. so.. kat sini nak share hasil jelmaan daripada idea di atas... tadaaa...








me and my friend fara...


dan yang paling penting anugerah yang saya terima pada malam itu.... tadaaa....

Hmm... bergaya ke? ahaks!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comments