19 December 2010

BB CREAM - AN INTRODUCTION

Hi semua!


Adakah anda tau apa itu BB cream (Blemish Balm Cream) atau dalam Bahasa Melayu nya salap cela? Krim ini memang popular digunakan oleh artist Korea.Solekan mereka nampak natural seolah-olah tidak mengenakan foundation atau bedak asas. Antara artis Korea yang menngunakan BB cream adalah :






For your info krim ini bertindak sebagai make-up sekaligus sebagai penjagaan kulit. Ada diantara penggemar BB cream ini memanggil krim ini sebagai krim ajaib. Ia boleh digunakan sebagai asas solekan (foundation) sebelum bersolek tanpa merosakkan kulit seperti penggunaan foundation. Penggunaan foundation yang kerap akan menyumbat liang pori-pori dan akhirnya merosakkan kulit. Pengalaman saya apabila menggunakan foundation dengan kerap akan menyebabkan kulit berjerawat.


Setiap BB cream ini mempunyai fungsi yang berbeza. Diantaranya ialah, fungsi pemutihan, anti-penuaan, menegangkan kulit dan melindungi kulit dari sinar UV. Antara BB cream yang terhangat dipasaran adalah :














OK la... saya akan berkongsi dan review mengenai BB cream yang terdapat dalam koleksi saya dan apakan manfaat yang terdapat dalam BB cream tersebut dalam dalam posting akan datang...


Dapatkan satu BB cream pilihan anda and You'll love it.. Actually i'm mad about BB cream.. ha ha ha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comments